Klantenservice

Onze klantenservice staat voor je klaar:  Vragen, tips, opmerkingen of klachten?

Laat het ons weten, ze zijn altijd welkom! Wij zijn bereikbaar via:
e-mail: webshop@hobby-factory.nl
telefoon: (0031) (0)6 – 822 75 828

Facebook: www.facebook.com/hobbyfactory.nl
Wij streven ernaar om alle berichten binnen 24 uur af te handelen.


Ruilen en retouren

14 dagen afkoelingsperiode

Je hebt in het geval van een consumentenkoop een afkoelingsperiode (zichttermijn) van 14 kalenderdagen. Dit om zonder opgave van redenen het product aan Hobby Factory te retourneren, ingaande de dag na levering. Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om de producten terug te sturen vanaf het moment dat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht.

Indien redelijkerwijs mogelijk, is het product compleet en zit het in de oorspronkelijke verpakking. Producten die uitgezonderd zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. Zie hiervoor “Uitzonderingen”. Voor een snelle afhandeling van je retourzending, vragen wij je vriendelijk voor een duidelijke vermelding van de afzender. Je kunt de bestelling retourneren aan het volgende adres:

Hobby Factory
t.a.v. Klantenservice

Purmerenderweg 18C
1445AA Purmerend

De kosten van de retourzending komen voor rekening van de retourzender. Als je de bestelling al betaald hebt dan zullen wij de aankoopsom, bij gebreken of garantie,  “zo snel mogelijk” en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding terugstorten.

In de bijlage van de Algemene voorwaarden vind je een formulier voor herroepingsrecht.

Let op: De afkoelingsperiode is alleen voor de consument en niet voor zakelijke bestellingen.


Uitzonderingen

Niet alle producten kunnen geruild worden.

  • Makkelijk kopieerbare producten, zoals dvd software, waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof die uit de (gesloten) verpakking zijn gehaald. Hiervoor geldt dat het uitpakken van het product niet nodig is om de juistheid of eigenschappen van het product te controleren. Doe je dit toch, dan treedt waardevermindering in die aan jou wordt doorberekend.
  • Producten die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, dus niet meer in de originele verpakking zitten of waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen. Heb je (deels) hiermee betaald, dan krijg je dit terug in dezelfde vorm.
  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt, zoals maatwerk/gepersonaliseerde producten.

Beschadigde of incomplete producten worden mede in het kader van herroepingsrecht geaccepteerd. Hoewel de schade in mindering kan worden gebracht op het te retourneren bedrag.

Heb je vragen over de mogelijkheid van ruilen van je product? Neem dan contact op.

 


Verkeerd product ontvangen

Indien je een ander product hebt ontvangen dan je bestelde product, controleer dan eerst of de code op de factuur overeenstemt met de productcode op de website. Indien de codes verschillend zijn, verzoeken wij je het product binnen 14 kalenderdagen (kostenloos) te retourneren.

Je kunt de bestelling retourneren aan het volgende adres:

Hobby Factory
t.a.v. Klantenservice
Purmerenderweg 18C
1445AA Purmerend

Voor een snelle afhandeling vragen wij je vriendelijk, een duidelijke afzender te vermelden en je wensen kenbaar te maken.

 


Stappenplan ruilen en retourneren

Uiteraard gaan we er niet van uit, maar het zou eens kunnen voorkomen dat jij als klant de pech hebt dat een product beschadigd is of niet werkt. Als je van mening bent dat dit het geval is, kun je een RMA-aanvraag indienen. Een opzet vind je in de bijlage van de algemene voorwaarden.

Graag ontvangen wij dit formulier zo volledig mogelijk ingevuld,
na goedkeuring zullen wij in vrijwel alle gevallen dezelfde dag een RMA bevestiging afgeven.

Na ontvangst van de RMA bevestiging kunt je het pakket in een stevige en goede verpakking retourneren aan onderstaand adres:

Hobby Factory
t.a.v. Klantenservice
Purmerenderweg 18C
1445AA Purmerend

Als afzender ben je aansprakelijk voor de zending. Jouw RMA afgeven op bovenstaand adres kan natuurlijk ook, zend in dat geval ons een e-mail.

Wij streven ernaar na ontvangst van je RMA binnen drie werkdagen contact met je op te nemen.

Als je je bestelling al betaald hebt dan zullen wij de aankoopsom “zo snel mogelijk” en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding van de aankoopovereenkomst terugstorten op je bankrekening.

 


Kosten bij retourneren

Indien je een product retour stuurt onder het herroepingsrecht dan zijn de verzendkosten ten allen tijde voor jou als klant.

Wij verzoeken je garantiezendingen voldoende te frankeren. De verzendkosten worden dan achteraf naar je teruggestort. Pakketten die niet (voldoende) gefrankeerd zijn, worden door ons verrekend. Vermeld bij deze zending wel je bankgegevens en je bonnetje van de gemaakte verzendkosten zodat wij deze kosten aan je kunnen terugstorten.

Mocht een retourspakket onverhoopt niet bij ons aankomen, dan ben jij, als afzender van het pakket aansprakelijk.